limat sredniowiecza tworzymy występując w strojach (wczesne średniowiecze / średniowieczne chłopstwo), grając historyczne meliodie na instrumentach tradycyjnych. W repertuarze mamy utwory z różnych zakątków Europy w tym słowiańskie, germańskie, skandynawskie i bretońskie, datowane od XI do XVIw. Głównie tańce dawne oraz pieśni historyczne i ludowe, w sumie ok. 1,5h.
Do tej pory występowaliśmy na festiwalach archeologicznych, turniejach rycerskich, zlotach, festynach, pokazach, imprezach prywatnych, w plenerze, na scenach i w klubach. Od 2015r zagraliśmy w sumie na 85 eventach.


Jako zespół możemy zaoferować występ w postaci koncertu na scenie z nagłośnieniem organizatora. A także z nagłośnieniem własnym w przypadku imprez kameralnych do ok 50 osób. Mamy już doświadczenie w graniu dla publiczności rzędu 1000 osób na dużych scenach w godzinach wieczornych. Oraz na mniejszych w trakcie dnia. W praktyce optymalny występ to set min 30 minut a max 1,5h.

Mamy za sobą szereg występów pod dachami klubów, pubów i restauracji. Jak się okazuje w odpowiednich warunkach muzyka średniowiecza poza grodami i zamkami, potrafi z powodzeniem zabrzmieć także we współczesnym otoczeniu.


Zanim weszliśmy na jakiekolwiek sceny, naszym pierwotnym środowiskiem były obozoiwska historyczne oraz granie akustyczne wśród turystów i rekonstruktorów. Wciąż lubimy muzykować na terenie wydarzenia łapiąc bezpośredni kontakt z publicznością.


Jesteśmy w stanie podkreślić muzyką atmosferę wydarzenia. Czy to wieczornej biesiady historycznej, święta, obrzędu, uroczystości lub inscenizacji. Czasem wymaga to lirycznego "plumkania", czasem "transowania" w tle, a czasem podkręcania bitewnego nastroju. Można tu dorzucić nałogową wręcz tendencję do rozśpiewywania obozowych ogisk.


Korowód jest świetną i widowiskową formą rozpoczecia eventu, przeprowadzenia i zebrania uczestników w wybranej lokacji i czasie. Na początku pochodu idzie grający zespół nadając rytm i krok dla uzbrojonych wojów / rycerstwa ze sztandarami / konnych / oficjeli i publiczności. Mamy doświadczenie w prowadzeniu korowodów przez centrum miejscowości czy teren festiwalu.


Proponujemy naukę kroków do tańców średniowiecznch i integracyjnych z muzyką na żywo. Może to stanowić atrakcyjny punkt programu dla imprezy. Pokazujemy i tłumaczymy w zwolnionym tempie proste kroki, które mogą przswoić w cięgu 10 minut nawet dzieci. Następnie "odtańczamy" je razem z muzyką graną przez zespół. W repertuarze mamy tańce: Motyle, Słoma, Praczki, Kender, Maltański, Balgijka, Drumul Draculi, Saltarello. Wkrótce także Repasseado i An Dro.


Szczególnie dzieci są zainteresowane próbowaniem i dotykaniem "a co to tak gra?". Dla pozostałych mamy przygotowane opowieści o tym, jak rozwijała się muzyka w średniowieczu, jak powstawał zapis nutowy, czym różni się folklor muzyczny w różnych regionach Europy. A także co nieco o naszych instrumentach, ich ewolucji, budowie i o pochodzeniu utworów z naszego repertuaru. Chętni mogą spóbować nauczyć się wybranych pieśni i rytmów w praktyce.


Coraz cześciej zdarza nam się uzupełniać program imprez prowadząc wszelkiego typu konkursy, średniowieczne tory sprawnościowe, gry plebejskie i ludowe zabawy muzyczne. Dysponujemy potrzebnymi rekwizytami i bankiem pomysłów na różne okazje od vikińskich gier sprawnościowych, zręcznościowych przez strategicznyne gry planszowe po tor łuczniczy i grupowe zabawy integracyjne.


Coraz wiecej par młodych zgłasza się do nas z zaczynając temat od "nie chcemy typowego wesela...". Tym sposobem uczestniczyliśmy w kilku średniowiecznych zamkowych weselach. Oto, w czym możemy pomóc:

  • nauka kroków do pierwszego tańca w formie spotkań we Wrocławiu
  • wypożyczenie kostiumów średniowiecznych / fantasy dla gości
  • muzyka na powitanie młodej pary
  • marsz przy wejściu pary
  • muzyka pod mowę urzednika
  • muzyka przy obiedzie / poczęstunku
  • pierwszy taniec pary młodej z muzyką na żywo
  • tańce integracyjne z instruktażem dla gości
  • prowadzenie gier i zabaw
  • prowadzenie ludowych oczepin
  • średniowieczna "deskoteka" z własnym nagłośnieniem

    Koszt naszego udziału w evencie dzielimy ze względu na dystans od Wrocławia, jaki trzeba przebyć i ilość dni, jakie musimy poświęcić. Przykładowo:

  • dojazd, występy i powrót tego samego dnia / <160km w jedną stronę
  • konieczność noclegu i powrotu dnia następnego / 160-380km w jedną stronę
  • konieczność przyjazdu dzień wcześniej, 2 noclegi / >380km w jedną stronę

    Nocleg - liczymy na zapewnienie przez organizatora pomieszczenia, namiotu historycznego, lub miejsca na namioty turystyczne.

    Nagłośnienie - nasze instrumenty akustyczne mają ograniczony zasięg rażenia. Posiadane przez nas bezprzewodowe nagłośnienie jest zasilane bateryjnie, pozwala na występy kameralne w terenie, na sali lub na małej scenie (do ok. 50 osób). W przypadku występów na większej scenie - prosimy o dostarczenie akustykom naszego Ridera techniczenego.


  • Rider techniczny zespołu - do przekazania obsłudze nagłośnienia
  • Wskazówki dotyczące współpracy - kilka ważnych porad jak się przygotować
  • Materiały promocyjne: logo, zdjęcia, opis - do użycia przy promocji eventów
  • Wzór i dane do umowy - wysyłamy na podany adres e-mail
  • Formularz zabukowania występu - po wypełnieniu prosimy odesłać na adres e-mail
  • TELEFON:
    +48 886-257-281
    E-MAIL:

    dziwoludy@gmail.com
    FANPAGE:
    facebook.com/Dziwoludy
    YOU TUBE:
    youtube.com/Dziwoludy
    DEMO:
    soundcloud.com/Dziwoludy
    INSTAGRAM:
    instagram.com/Dziwoludy



     

    Projekt: DigitalArtist.pl